Odprto: TO–PE od 10. do 18. ure, SO–NE od 10. do 17. ure.
Zaprto: ponedeljki, 1.januar, 1.maj, 1. november in 25. december.
Vstopnina:
šolska mladina: 2,00 €,
šolska mladina z vodenjem: 2,50 €.
Pedagoške delavnice in učne ure: 2,50 €.
Prost vstop: 8. 2., 15. 5., 18. 5., 3. 12., vsako prvo nedeljo v mesecu za posameznike in družine, imetniki kartic ICOM, SMD, PRESS, predšolski otroci.
Glavni trg 24, 2380 Slovenj Gradec
02/ 62 12 520,
02/ 62 12 522
Lea Knez, lea.knez@kpm.si
Aleksandra Ramšak, aleksandra.ramsak@kpm.si
Učna ura se navezuje na učni program osnovnih šol pri predmetu zgodovina, kjer učenci podrobneje spoznajo različne vrste zgodovinskih virov, natančneje materialne vire.
Učenci spoznajo arheološko delo na terenu in v muzeju. Spoznajo arheološki delovni proces ter drobne najdbe, ki se najpogosteje ohranijo na izkopavanjih. Prav tako se seznanijo z arheološkimi ostalinami v bližnji okolici. Rešijo še delovni list.
Arheološka delavnica, na kateri udeleženci spoznajo restavratorsko-konservatorsko delavnico in delo muzejskega restavratorja. Spoznajo različne tipe rimskih lončenih posod in kaj so Rimljani ponudili v njih. V praktičnem delu poskušajo lončene skodelice sestaviti in zlepiti v prvotno obliko.
| OŠ/2, 3 |Arheološka delavnica, kjer udeleženci spoznajo, kako je potekalo šolanje v rimskem času, s čim so rimski učenci pisali in kaj so pisali. V praktičnem delu izdelajo tablice, ki so jih Rimljani uporabljali za beležke ali pisma. To so bile pravokotne tablice s privzdignjenim robom in prevlečene s slojem iz mehkega voska. Zaradi lažje izdelave so v našem primeru tablice iz kaširne pene. V strjen vosek udeleženci vpraskajo izbrani latinski izrek.
| OŠ/2, 3 |Arheološka delavnica, kjer udeleženci spoznajo načine oblikovanja in okraševanja posod. Izvedo, katere podatke skriva keramično posodje. V praktičnem delu poskušajo narediti posode s tehniko svaljkov ali s tehniko ščipanja. Izdelajo si glinene pečate, s katerimi okrasijo unikatne kose.
| OŠ/2, 3 |Kuharska delavnica, kjer udeleženci spoznajo osnove rimske kuhinje in katera živila, sadeže in začimbe so uporabljali pri kuhi. Seznanijo se, da so Rimljani pekli več vrst kruha, kot jih dobimo v današnjih pekarnah. Udeleženci po receptu slavnega rimskega gurmana Apicija sami zmesijo testo za kruh, ki ga spečejo in razrežejo.
| OŠ/2, 3 |Arheološka delavnica, kjer udeleženci spoznajo pogoste motive na rimskih nagrobnih spomenikih. Udeleženci razširijo vedenje o najdenih nagrobnikih na Koroškem ter spoznajo načine pridobivanja marmorja v rimskem času. V praktičnem delu v bloke siporeksa klešejo črke, po rimskih predlogah pa razne motive. Rešijo še delovne liste.
| OŠ/2, 3 |Na arheološki delavnici udeleženci spoznajo, kakšen je bil denar nekoč, kaj so upodabljali na njem. Poiščemo odgovore na mnoga zanimiva vprašanja o denarju, denimo, kaj so Rimljani naredili, ko je primanjkovalo denarja, ter ali so denar tudi ponarejali. V praktičnem delu v glinastem kalupu s poljubnim motivom izdelajo novec iz voska. Rešijo še delovne liste.
| OŠ/2, 3 |Latrunculi je strateška družabna igra, ki so jo igrali že v antični Grčiji in Rimu. Igra naj bi izvirala iz starega Egipta (po nekaterih virih iz Perzije), podobna pa je igri šaha oziroma dame. V latinščini latrunculi pomeni mali razbojniki oziroma igra razbojnikov. V Rimu je bila igra prvič dokumentirana leta 116 pr. Kr. in so jo igrali vse do leta 400 po Kr. Igra vzpodbuja druženje in ustvarjalnost, saj si otroci iz naravnih materialov sami izdelajo pripomočke za igro.
| OŠ/1, 2 |Odprto: TO–PE od 9. do 15. ure , SO od 9. do 13. ure.
Zaprto: ponedeljki, 1. januar, 1. maj, 1. november in 25. december.
Vstopnina:
šolska mladina: 2,00 €,
šolska mladina z vodenjem: 2,50 €.
Pedagoške delavnice in učne ure: 2,50 €.
Prost vstop: 8. 2., 15. 5., 18. 5., 3. 12., vsako prvo soboto v mesecu za posameznike in družine, imetniki kartic ICOM, SMD, PRESS, predšolski otroci.
Ambientalno postavljena rekonstrukcija lesene Vrhnjakove dimnice v etnološki zbirki z značilno notranjo opremo omogoča otrokom domišljijski vstop v preteklost vsakdanjega življenja. Otroci z vzporedno primerjavo njim znanega vsakdanjega življenja spoznavajo življenje družin v preteklosti. Skupaj odkrivamo odgovore na vprašanja, kako so živeli, kje so spali, kako velike so bile družine, vrste hrane, kako so jedli iz iste sklede, s čim so se otroci igrali in še mnogo več ....
| V/3+, OŠ/1, 2 |Učna ura se navezuje na učni program srednjih šol pri predmetu zgodovina, kjer dijaki podrobneje spoznajo različne vrste zgodovinskih virov. V izbrani zbirki muzeja odgovarjamo na temeljna vprašanja muzejskega dela in poslanstva ustanove, ki varuje premično kulturno dediščino. Na izbranih materialnih virih dijaki proučujejo njihovo sporočilnost in se hkrati seznanijo z osnovami dela z njimi.
| SŠ |Odprto: TO - PE od 9. do 13.ure.
Zaprto: ponedeljki, 1. januar, 1. maj, 1. november in 25. december.
Vstopnina:
šolska mladina: 2,00 €,
šolska mladina z vodenjem: 2,50 €.
Pedagoške delavnice in učne ure: 2,50 €
Prost vstop: 8. 2., 15. 5., 18. 5., 3. 12., imetniki kartic ICOM, SMD, PRESS, predšolski otroci
Bukovje 13, 2370 Dravograd
02 62 12 520,
02 62 12 522
info.sg@kpm.si
Aleksandra Čas, aleksandra.cas@kpm.si
Odprto: TO–PE od 9. do 15. ure, SO od 9. do 13.ure.
Zaprto: ponedeljki, 1. januar, 1. maj, 1. november in 25. december.
Vstopnina:
šolska mladina: 2,00 €,
šolska mladina z vodenjem: 2,50 €.
Pedagoške delavnice in učne ure: 2,50 €.
Prost vstop: 8. 2., 15. 5., 18. 5., 3. 12., vsako prvo soboto v mesecu za posameznike in družine, imetniki kartic ICOM, SMD, PRESS, predšolski otroci.
Alenka Verdinek, alenka.verdinek@kpm.si
Delavnica temelji na Ezopovi basni Mestna in podeželska miš. Udeleženci delavnice se bodo na kratko seznanili z delom v muzeju, lokalno antično zgodovino, prisluhnili basni, izdelali svojo miško, se naučili in zapeli pesem, reševali uganke in na koncu pravljico o miškah tudi odigrali.
| OŠ/1 |Udeleženci delavnice bodo spoznavali, kaj je muzejski predmet, kaj je zbirka in kaj zbiranje. Ogledali si bomo zbirko več kot 2500 predmetov ljubiteljskega zbiralca Ferdinanda Leitinegerja, ki je na način oglednega depoja razstavljena v muzeju. Pogovorili se bomo, kaj osnovnošolci danes zbirajo in si ustvarili nov izdelek za svojo zbirko.
| OŠ/2, 3 || V | vrtec
| V/3+ | primerno za otroke od treh let naprej
| OŠ/ 1, 2, 3 | primerno za vsa osnovnošolska triletja
| OŠ/ 6.-7. razred | primerno za šesti in sedmi razred (vseh programov se ne da razdelati točno po triletjih)
| SŠ | srednje šole