PO–PE od 8. do 17. ure,
SO od 9. do 12. ure.
Vstopnina: 2 €
Prost vstop: po dogovoru in obiskovalci s posebnimi potrebami.
Industrijski Maribor v 20. stoletju.
Boji za severno mejo 1918-1919
Obdobje med obema vojnama (1918-1941
Maribor 1914 - 1945
Na stalni razstavi se bomo vrnili v čas naših prababic in pradedkov. Ugotavljali bomo kako so Mariborčani živeli, kako so se oblačili, kaj so počeli v prostem času in še in še. Zavrteli bomo tudi gramofonsko ploščo in spoznali mestno življenje. Predstavili bomo različne muzejske predmete, nato pa si bodo otroci še izdelali preprosto zvočno igračo, ki so si jo otroci v preteklosti pogosto izdelovali sami.
| V, OŠ 1,2 |Vračanje ljudi na svoje domove (izgnancev, vojakov…) po prvi in drugi svetovni vojni.
razstava primerjave prve in druge svetovne vojne
razstava zbirke igrač Muzeja narodne osvoboditve Maribor
Gospa Franziska Scherbaum vas bo pozdravila v svoji vili in vas poučila, kako se lepo obnašati in kako so se dame in gospodje obnašali nekoč. Izdelovali bomo pripomočke za dame in gospode in zaplesali.
| V, OŠ 1,2 |Otroci bodo spoznali delovanje muzeja, slišali zgodbo o zgodovini muzejske hiše, spoznali muzejske zbirke in razstave ter muzejski bonton. Pokukali bodo v škatlo iz depojev, spoznali delo kustosa in si ob koncu izdelali muzejsko maskoto - opico Tinco.
| V, OŠ 1, 2 |V muzejski trgovini Pri Zlatku se bomo prelevili v trgovce in kupce, spoznali star denar, ugotavljali kako in kakšne izdelke so kupovali pred desetletji. Na delavnici si bomo izdelali vrečko za nakupovanje.
| V, OŠ 1, 2 |Na stalni razstavi Spomenik mariborski industriji bomo spoznali nekaj najpomembnejših mariborskih tovarn, ki jih danes ni več. Spoznali bomo izdelke, ki so v njih nastajali in ugotavljali od kod je prišla elektrika, ki je poganjala tovarniške stroje. Oblekli se bomo v železničarja in delavko iz tovarne čokolade, bombonov in pecilnega praška. Na delavnici bomo poustvarili embalaže znamenitih izdelkov mariborskih tovarn.
| V, OŠ 1,2 |Na delavnici se bomo podali po poteh znamenitega generala in pesnika Rudolfa Maistra Vojanova. Ali ste vedeli, da zaradi njega in njegovih borcev danes na Štajerskem govorimo slovensko? Na delavnici bomo ustvarili lepljenko - portret znamenitega moža z brki.
| V, OŠ 1,2 |Kakšno je bilo življenje v Mariboru in okolici med drugo svetovno vojno in kako so takrat živeli otroci? Odgovore na vprašanja bomo poiskali na razstavi PST! Maribor 1941-1945. Po ogledu razstave bomo kreativni.
| OŠ 2 |Sklop delavnic, ki jih vsako leto pripravimo ob božičnih, pustnih in velikonočnih praznikih. Vključuje ogled razstave ali računalniške projekcije in ustvarjalno delavnico: božična delavnica (mesec dni pred božičem), pustna delavnica (mesec dni pred pustom) in delavnica Pozdrav pomladi (mesec dni pred veliko nočjo). S prazničnimi delavnicami gostujemo tudi v vrtcu ali na šoli! (V primeru gostovanja je cena delavnice 3,00 € po udeležencu.)
| V, OŠ 1, 2 |Popeljemo vas na ogled starega mestnega jedra. Ogledali si bomo najbolj znane kulturne znamenitosti, se podali po poti srednjeveškega obzidja, spoznali simbole mesta in slišali tudi nekaj zgodbic o nastanku mesta in življenju v njem v preteklosti.
| V, OŠ 1,2 |Na delavnici si bomo ogledali nekaj starih igrač in jih primerjali z igračami, ki jih uporabljajo otroci danes. Podali se bomo v svet starih ljudskih otroških iger in se igrali kot naše babice in dedki. Ob koncu si bomo izdelali preprosto igračo.
| V, OŠ 1,2 |Tovarne imajo svoje zametke v drobnih obrtniških delavnicah. Spoznali bomo čevljarsko delavnico in se tudi sami preizkusili v tej obrti.
| V, OŠ 1,2 |Po ogledu razstave se bomo seznanili z usodo deklice Darje in vojaka Willhelma, ki ju je vojna popeljala daleč od doma. Spoznali bomo njuni usodi in prisluhnili kako sta se po vojni vračala domov. Na delavnici se bomo posvetili našim vsakodnevnim potem domov in jih skrbno opisali. Ob tem bomo tudi ustvarjalni.
| V, OŠ 1,2 |Ob ogledih posameznih razstav izvajamo učne ure, na katerih utrjujemo znanje z učnimi listi, obravnavano snov dodatno utrdimo s pomočjo računalniške projekcije, kakšnega dokumentarnega filma, s pomočjo posameznih muzejskih predmetov in podobno.Pripravili smo naslednje učne ure:
Spoznavanje z osnovnimi pojmi kulturne dediščine in delovanjem muzeja kot kulturne ustanove. Temo kulturne dediščine utrjujemo tudi na eni izmed muzejskih razstav in z učnimi listi.
| OŠ 3, SŠ |Seznanjanje z nalogami arhivov in pomenom varovanja arhivskega gradiva; seznanjanje z načinom in pogoji hranjenja arhivskega gradiva. Pokukali bomo tudi v muzejski arhivski depo in na kreativni delavnici ugotovili, kaj vse lahko razberemo iz posameznega dokumentarnega gradiva.
| OŠ 3, SŠ |Voden ogled mesta s pomočjo zemljevidov in učnih listov.
| OŠ 3, SŠ |Učna ura ob razstavi PST in Na levi ga, na desni ni… ali Oblaki so rdeči. Primerjava med prvo in drugo svetovno vojno. Po ogledu izbrane razstave (razstav) ob računalniški projekciji in z učnimi listi otroci utrdijo snov. Pri tem poskrbimo tudi za to, da so kreativni.
| OŠ 3, SŠ |Predstavitev posameznih sklopov mariborske zgodovine med letoma 1918 in 1941 z računalniško projekcijo in učnimi listi.
| OŠ 3, SŠ |Učna ura ob razstavi Maribor je svoboden, program je obogaten z računalniško projekcijo in učnimi listi. Učenci spoznajo zgodovinske dogodke ob koncu vojne v lokalnem okolju in se preko igre vlog poistovetijo s situacijo, v kateri se je znašlo civilno prebivalstvo.
| OŠ 3, SŠ |Nov program s katerim želimo vzgajati generacije, ki bodo razumele, potrebo po delovanju za mir in strpnost do drugih. Cilj programa je opozoriti na nasilne akcije, ki odmevajo po svetu in so zavite v debel plašč kratenih človekovih pravic ter vzpodbuditi mlade k iskanju možnosti za strpnejše reakcije na izzive iz okolja.
| OŠ 1, 2, 3, SŠ |Po ogledu izbrane razstave lahko učenci znanje utrdijo na kvizu in za pokazano znanje prejmejo priznanja. Ponujamo vam naslednje možnosti:
- kviz INDUSTRIJAZNALEC (ob razstavi Spomenik mariborski industriji)
- kviz PST! (ob razstavi PST! Maribor 1941-1945)
- kviz KDO JE BIL RUDOLF MAISTER? (ob razstavi »Na desni ga, na levi ni, pred nami svetli cilj leži!«)
- kviz VOJNA (primerjava prve in druge svetovne vojne)
ob razstavi Pst! se pogovorimo kakšno je bilo vsakdanje življenje med drugo svetovno vojno. Pogovorili se bomo o preskrbi prebivalstva (hrana na karte), o šolskem sistemu, preimenovanju osebnih imen, imen krajev… in o nasilju nad civilnim prebivalstvom. Otroke bomo približali situaciji, ko so ljudje nasilno zapuščali domove. Izdelali si bodo culice in v njih simbolično položili predmete, ki jim največ pomenijo in jih želijo odnesti s seboj v neznano.
| OŠ 3, SŠ |ob občasni razstavi se bomo seznanili z usodo Willhelma Petka, vojaka v I. svetovni vojni in mlade deklice Darje Ostrovška, ki je bila v II. svetovni vojni izgnana v Srbijo. Odpravili se bomo po sledeh njunih vračanj in se ob koncu posvetili razmišljanju o domu. Misli o tem, kaj je dom, bodo postale del naše občasne razstave.
| OŠ 3, SŠ |Maribor je bil nekoč pomembno industrijsko mesto. V njem so obratovale tovarne, ki so bile znane po vsem svetu. Po ogledu razstave Spomenik mariborski industriji bomo ugotovili kakšna energija je poganjala prve stroje. Izdelali bomo preprost parni stroj.
| OŠ 3, SŠ |V sodelovanju z mentorji pripravimo in izvedemo praktični del izpita iz zgodovine kot del splošne mature.
spoznali bomo zgodovinske, naravne in geografske značilnosti Pohorja, ogledali si bomo Črno jezero in ga preučili, podali se bomo na poslednje bojišče Pohorskega bataljona in na razstavo na Osankarici. Program traja pet šolskih ur – oz. po dogovoru.
| OŠ 3, SŠ |udeleženci programa se v treh srečanjih seznanijo s tehniko priprave raziskovalne oziroma seminarske naloge in z uporabo arhivskega in muzejskega gradiva.
| OŠ 3, SŠ |program je primeren za mlade raziskovalce, ki bi se radi podali na raziskovanje s svetilkami in ki si upajo brez staršev preživeti noč med muzejskimi zidovi in duhovi.
| OŠ 3, SŠ |V šolskem letu 2015/2016 bomo za tiste, ki jih zgodovina še posebej zanima organizirali Zborovanje mladih zgodovinarjev in Zgodovinski kviz.
Vas zanima kaj se skriva v muzejskem kovčku? Če nas iz kakršnih koli razlogov ne morete obiskati v muzeju, vas lahko v vrtcu ali šoli obiščemo mi. S seboj prinesemo kovček, v katerem se skriva delček muzeja.
Cena programa je 20,00 € na skupino in potni stroški za muzejskega delavca.
Vas zanima kaj se dogaja v muzeju, ko ugasnejo vse luči? Pridružite se nam na kreativni delavnici pri iskanju skritega zaklada in spoznajte opico Tinco in duhca Karla, ki živita na muzejskem podstrešju.
Program je primeren tudi kot zaključna ekskurzija (izlet).
Pomagali vam bomo pri organizaciji kulturnih ali tehniških dnevov. V muzej lahko hkrati sprejmemo več skupin – tudi celo triado.
Ponujamo vam možnost organiziranja šolskih izletov, v okviru katerih otroke po ogledu muzejskih razstav popeljemo na spoznavanje mestnih znamenitosti z vlakcem Jurčkom in po reki Dravi z ladjo Dravska vila.
Fotografski natečaj z naslovom “Sama sva na svetu – ti in jaz”, kot je zapisala v svoji pesmi Neža Maurer. Najboljši izdelki bodo razstavljeni v Fotografskem muzeju na Koroški cesti 19. Pričetek in pogoji natečaja bodo objavljeni na spletni strani muzeja.
| OŠ 3, SŠ |Natečaj na temo domoljubna pesnitev. Pričetek in pogoji natečaja bodo objavljeni na spletni strani muzeja.
| OŠ, SŠ |V muzeju vas bo pričakala gospa Scherbaum, vas poučila o oliki in primernem vedenju ter vas skupaj z drugimi liki iz preteklosti popeljala po stalni razstavi ter skozi zgodovino našega mesta in njegove okolice.
TO–PE od 9. do 17. ure,
SO od 13. do 17. ure
Cena delavnic: 2,5 €.
Cena učnih ur: 2,5 €.
Silva Volf,
Zbirka Avgusta in Marie Bohanec
razstavni cikel
kreativna delavnica se izvaja v Fotografskem muzeju ob stalni razstavi fotoaparatov Avgusta in Marie Bohanec. Najprej razmislek o svetu brez iznajdbe fotografije. Nato seznanitev z zgodovino nastanka fotografije in z zakonitostmi »risanja s svetlobo«. Ob zaključku si bodo učenci izdelali preprosto camero obscuro.
| OŠ 3, SŠ |Kako sta nastala fotografija in fotoaparat?
| OŠ 3, SŠ |Delavnica bo potekala v Fotografskem muzeju, kjer si bomo ogledali zbirko fotoaparatov, izvedli nekaj poskusov s svetlobo in senco ter ustvarili senčno sliko z okvirjem.
| V, OŠ 1,2 || V | vrtec
| V/3+ | primerno za otroke od treh let naprej
| OŠ/ 1, 2, 3 | primerno za vsa osnovnošolska triletja
| OŠ/ 6.-7. razred | primerno za šesti in sedmi razred (vseh programov se ne da razdelati točno po triletjih)
| SŠ | srednje šole